Pink Lollipop

Sunday, July 31, 2011

happy fasting month :)




malam ni mesty sume org entri same.. pasal puasa.. so..sme going to me..x terlepas jgk kn..entri puasa ^^ so, kpada semua umat islam kt luar sana jiha ucapkan selamat berpuasa.. jangan lupa.. jgn buat perkara terlarang yeh :) semoga ramadhan kali ni lbih bermakna dari yang lepas.. amiinnnn :)


kat sini jiha nak kongsi sikit pesanan kat kawan-kawan..




                                 1) watch ur mouth



so, pada sapa yang suke kepoh-kepoh.. ckap sana sini... borak x berhenti-henti..
maka di bulan puasa kurang kan la.. hee boleh mengelak kan dr mengumpat dan rase dahaga :)


                             2) eat too much


tahu la penat berpuasa..tp jangan la lepas kan rase gram tu dengan makan selagi boleh..
so beringat la..nty perut dah kembung..terawih pon tinggal :)

                                   3) pray
rasenye sume org tahu kan... sebelum and selepas  berpuasa kene la di dahulukan dengan doa.so..niat untuk berbuka dan berpuasa jangan lupe ye..sebaik nye niat nak puasa sebelum tdur dah start niat..

kt bwah ni jiha kongsi kat korang niat-niat di bulan puasa..

niat berpuasa :


ertinya : “Sengaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadhan bagi tahun ini kerana Allah Taala “


niat buka puasa :

ertinya : “Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih “

* kalau xnak bace jawi.. bace rumi pon xpe.. yg penting niat :)

selamat beramal kawan-kawan :)






tanx reading ^^ if rajen buleh la like or comment yeh hehe (:

10 mesej cinta ^^:

Caythrine Amanda said...

selamat berpuasa dear..

Jieha mohd said...

Caythrine Amanda :slmat berpuasa jgk ^^

Wanzi said...

Selamat menjalani ibadah puasa dan semoga penghayatan Ramadan kali ini lebih baik berbanding sebelumnya kerana kita tidak mengetahui, adakah kita masih ada peluang untuk bertemu Ramadan seterusnya. Wassalam

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

salam ramadhan:)

moga mndapat kberkatan...



excellence!

Jieha mohd said...

wanzi: wahh lme x dgr cerite :)
slmt mnymbut ramadhan jgk :)

Jieha mohd said...

hati ku baik : ye slam ramadhan al mubarak jgk..
sme2 la kite imarak kan bln yg mulia ni :D

Jelita Lara said...

salam ramadhan,..

silvernitrate said...

selamat berpuasa cik jieha..hehehe tahun nie tak dapat berpuasa bersama.. raya pn tak jumpe nanty..ahaiii.. t.care okay.. :)

Jieha mohd said...

jelita lara : salam ramadhan ^^ harap dpt pose pnuh ye:)

Jieha mohd said...

linda: aah linda.. tu la.. sedih je xdpt pose same2..tringat je zman dlu2 kn.. hee x sbr nk alek gmi :D